24 nov. 2010

Tre jackor att drömma om just nu...

På spisen står 2 ägg - min middag. R kommer inte förrän sent och jag har ätit absolut nada under dagen. Hungrig och yr, ingen mat i kylen för Robin skulle handlat nu i eftermiddags. På mycket grinigt humör, för tillfället.

Den senaste timmen har jag plockat upp adventsljusstakarna (kunde inte hålla mig), bråkat med stoppet i duschen och suckat över den döda rödhaken i förrådet, som min duktiga katt släpat in. Jag har svårt för nydödade djur, R får ta det när han kommer hem.
Googlat jackor. Vill ha så mycket! Här är de jag aldrig tycks köpa, trots att jag tjatar om dem säsong efter säsong...




1. Capen. Den här är från Mango och helt perfekt! Jag vill gärna ha en mörkblå med många detaljer och med fint foder... Och hey - här är du ju! (1699 kr, www.nelly.se)

2. Pälsen. Den här är lite för långhårig för min smak, men annars så är färgen rätt. Den kommer från Asos och är helt okej. Vill man ha en äkta är det bara att glömma färgen, gråbruna pälsar är räv och svindyra. Bruna minkar finns på second hand billigt, lite mer jobb men då har man en riktig päls efter att skräddaren fått sy om den. (85 £, www.asos.com)

3. Volangkappan. Bikboks fina röda tog slut i ett nafs, dock hittade jag den här, lite dyrare men lite finare på Bubbleroom! (699 kr, www.bubbleroom.se)

Inga kommentarer: