8 nov. 2010

We came.

Bloggslarv men jag har haft så mycket annt för mig de senaste dagarna och har inte haft en tanke på att sitta framför en dator :)

Hemma från dagens försläsning och grupparbete på Stadsmuseét. Just ny pysslar vi med föremålsstudier och min grupp har fått en rockknapp från mellanskrigstiden att analysera. Knappen är i metall och bars innan ett val rörande Saar-områdets nationella tillhörighet. Riktigt spännande, även om man känner att det är lite obehagligt att syssla med föremål som användes av nazister. Imorgon är det redovisning och jag skall ikväll knåpa ihop en separat text till redovisningen att skicka till vår lärare. Kommer förmodligen ta ett tag.

Malmö var förresten hur bra som helst! Vi åt gott och tittade på intressanta grejer. Plaza var helt underbart, jag har nog aldrig sovit i en sådan skön säng ^^ Frukosten gick inte av för hackor heller. Eftersom vi gjorde en hel del så tänkte jag slänga in lite inlägg då och då om vad vi hade för oss.





ps) Vad gillas den nya designen förresten? Själv är jag jättenöjd. Dessutom är det ganska kul att sitta och pilla med sådant... ^^

Inga kommentarer: