26 nov. 2010

Hell no.

Godmorgon. Det vart dåligt med bloggandet igår, hela eftermiddagen var fullt upp och sedan var jag i princip död när jag kom hem så då blev det soffan och en film.

Först var det föreläsning och ångest inför tentan som gällde. Om man säger så här, föreläsaren killar oss inte direkt under hakan. Hårda bud i Mellerud.
På måndag skall jag och några tjejer till ses på Chalmers bibliotek och plugga. Ida har fixat ett grupprum till oss av det bättre slaget som vi har bokat 6 timmar. Samma dag skall en bok som jag lånat lämnas tillbaks till Stadsbiblioteket så det blir lite fläng den dagen. Hoppas på att få mycket gjort.

Efter föreläsningen åkte jag till Kungsbacka och träffade Emelie. Vi fikade på Fyren och handlade vantar, mössa och nagellack till mig. Det blev två snygga i juliga färger!
Mitt i allt sprang vi in i Helena, men vi hann inte fika för jag blev tvungen att bege mig till Kullavik och farmor. Hemma hos farmor blev det skaldjursbakelse, fisksoffa med underbart goda grifflar, och äppelkaka till dessert. Gott, och så slapp man ställa sig vid sprisen när man kom hen utarbetad efter en hel dag i både stan och Kungsbacka.

Nu idag blir det inte så mycket mer än att läsa. Jag skall försöka bli klar med hela "Stadsliv, shopping och..." så den kan lämnas tillbaks på måndag, inte jag som har lånat den.
Åh, lycka! Igår när vi fikade på Fyren passade jag på att söka efter lite böcker inför nästa delkurs, och jag kom över två ganska viktiga! Nu slapp jag köpa!


Gröna naglar i färgen "No mumbo-jumbo". Älskar H&M's nagellack, roliga färger, roliga namn och ett superpris.

Inga kommentarer: