10 nov. 2010

Panikångest på Blå Express

Varför har jag ett sådant behov att rätta folk i sakfrågor? Eller rättare sagt, en VILJA att rätta folk i sakfrågor. Just nu sitter jag på bussen och bakom mig sitter några killar i gymnasieåldern. Inom loppet av 15 sekunder så han de kalla Janssons frestelse för "Kalle Janssons frestelse" och påstå att Dodge Wiper var en "våldtäktsbuss" (jag antar att de menade en Cheva van, då Dodge Wiper är en dyr sportbil). Dessutom hann de säga något annat helt uppåt väggarna som jag nu inte minns.
Här satt jag i alla fall, och fick svälja mitt egna huvud för att inte vända mig bakåt och skrika till småttingarna i ren frustration. Cheva van och Janssons frestelse, för i heeeelvete!! Läs på!
Men istället (och som tur är) så sitter jag här som den goda svensk jag är och bloggar om det istället.

Inga kommentarer: