11 nov. 2010

Kalkon, HBT och sova.

Åh, nu skall jag stupa i säng! Det har varit en lång dag med plugg och jobb.

Nyss hemkommen från jobbet där det var Mårtengås-fest. jag har ätit svartsoppa (mumma i lagoma mängder), kalkon med rödkål och chokladpyramid till dessert. Hlet okej middag om man säger så.
Det var en trevlig fest och ett trevligt arbetspass, som alltid när man är på B3.
Nu skall jag ta mig en kopp kaffe (sugen!) och plocka fram lite kläder tills imorgon, av någon anledning brukar alltid den proceduren alltid innebära att min morgon förstörs. Jag river på mig kläder och av mig kläder tills jag är svettig, ingenting passar på morgonen om man måste välja ut det samtidigt. Det är då jag står och stampar i golvet och gråter till min fullproppade garderob; "Jag har ingeting att sätta på mig, buuuuh!"

Imorgon är det fredag. Ledig i helgen om man bortser från att jag skall läsa, såklart. Hitta på något mysigt? Jag vill absolut gå på Elisabeth Ohlson Wallins utställning "Jerusalem" som nu visas på Världskulturmuseet inne i stan. Jag har läst lite debattartiklar och blev nyfiken, och utställningen pågår till 1 december så man får väl passa på. Det är en fotoutställning som visar (vinklar?) världsreligionernas syn på homosexualitet, ett spännande ämne.
Utställning och räkmacka på Heaven 23? Låter som en plan.

Nu skall jag sluta tjata och bege mig till bädden. Over n' out.

Inga kommentarer: