1 okt. 2009

For them who tought God was on their side.

Det är torsdagmorgon och skolen skiner. Än så länge.

Klockan är snart tio och jag sitter här nyduschad i morgonrock och funderar på dagen (och tusen andra saker...) och vad jag skall göra. Plugga klart uppgift 3 & 4 tänkte jag ta i tu med först och främst så får vi se sedan. Egentligen har jag ett par saker att göra i Kungsbacka, vi får se om det hinns med. Jag skall först till biblioteket och låna om min geografibok, ser ut som om jag kommer behöva den en vecka till innan slutprovet. Som jag för övrigt är sjukt nervös inför.... Dessutom försöka få tag på boken för Historia B, som startar om 2 veckor.
Sedan borde jag åka till banken och meddela att jag skall ha CSN-bidrag, men jag misstänker att jag skulle behöva legitimera mig för detta :) Jag har nämligen lyckats med konststycket att låta både pass och leg bli ogiltliga, och dessutom gå med detta i snart ett och ett halvt år. Men pappa har lovat att följa med mig när han kommer hem ifrån vad det nu var. Måste nämligen ha med mig någon som kan intyga att jag är jag. Jag vet om att detta är ganska slarvigt men kan ändå inte låta bli att dessutom tycka det hela är lite småroligt. Ett och ett halvt år, ganska bra jobbat ändå. Dessutom har jag hört att pass är en nödvändighet i ********.

Nu skall jag koka en kanna té, fortsätta lyssna på "Cash'en" och gråta över att jag är född i fel årtionde och på fel kontinent.
Återkommer senare i eftermiddag med min syn på blogghysterin, unga bloggerskors press och desperation att skapa rubriker och snärja läsare och en analys av min egna blogg.

Inga kommentarer: