5 okt. 2009

Nattankar, bulgur och samhällsstrukturer

Åh vad nöjd jag är med mig själv! :) Sitter på jobbet och pluggar och har kommit en bra bit på vägen. Och även om intresset för ämnet är lika med nada, så är det jag skrivit hittills jättebra! Kan inte beskriva hur förvånad jag är! ;)

Har tagit en liten pause för att äta nu i alla fall. Maten gjorde min älskling när jag låg och sov i eftermiddags, en jättegod bulgursallad med kyckling, blomkål, lime och tomater tillsammans med en god röra på chili och något som verkar vara mixade bönor och turkisk yoghurt. Starkt och gott!

Här på jobbet är allt tyst som i graven. Kanske ett omlämpligt uttryck när man jobbar i äldreomsorgen, men det är nog det som bäst förklarar läget på Svalan inatt. Men jag skall inte säga något, det där kan förändras på två röda och då blir det bara till att slå ihop skolböckerna och hugga i. Tänkte ställa mig och stryka lite efter maten, det ärskönt med ett break också. Kvar på nattens plugg-lista ligger frågan "hur den svenska samhällsstrukturen måste förändras i takt med att våra energikällor skall bli miljövänligare". Spännande. Inte...

xxx - luutra

(GAAAH, hur mycket chili hade du i egentligen?!!)

Inga kommentarer: