3 okt. 2009

Sydamerika högt och lågt.

Första riktiga höststormen, sa de igår på TV. Mysigt, säger jag och kryper upp i soffan och drar i filten. Jag älskar hösten.
Blev igår färdig med min näst sista inlämning, var riktigt trött när jag skickade iväg den. Härligt! Hoppas på ett MVG på den här, tycker att slutprodukten blev riktigt bra! Tillbringade kvällen med en skvätt vin och åt echiladas med indisk och sydamerikansk fyllning. Blev mumma :) I den indiska hade jag lammfärs kryddad på klassiskt indiskt vis (spiskummin, cayenne, curry, grykmeja, paprika, garam masala... U name it), mango chutney, machésallad och gurkstavar. I den sydamerikanska hade jag en fräst kycklingröra med gul paprika och chili, serverad men guacamole. Slank ner.
Börjar jobba klockan 15:00 idag, och tills dess skall jag bara mysa och ta det lugnt. Tycker jag förtjänar en halvdags ledigt ;)
Hörde att Rio de Janeiro fick sommar-OS 2016. Fint! Tror de kommer ro hem det bra, kul att Sydamerika får sitt första olympsika spel. År 2016 är jag 28 år. Hjälp...

Just det. Så här flott skall en annan bo i några dagar i december. Det ni.

Inga kommentarer: