22 okt. 2009

Upp med hakan Jeeves!

Morgonkaffe och morgonslö. Sov länge idag, trött trött, trött! Men sov skönt.

Hyresvärden är i USA så vi tar hand om katten. Busan är ingen morgonkatt. Först får man stå i hallen och ropa och locka mjukt innan man får ge upp, sparka av sig skorna och gå och försöka hitta Busan själv. När man väl hittar henne ser hon nyvaken och sur ut. "Varför gapar du så?". Föebrående. Sedan går man videra ner till köket för att servera fröken frukost. Då är hon borta igen. I trappan sitter hon, och gör morgongymnastik. Minst 5 minuter. Gäspa-sträcka-gäspa-sträcka. "Kom nu Busan! Jag måste ge dom andra katterna mat också"! (Som sitter likt Dum och Dummare på trappan utanför och inte fattar varför dom inte får komma in till Nils) Busan tuggar sina hårda bitar långsamt. Långsamt, långsamt.
Sedan är det egentligen dags för morgontvätten, men då har jag tröttnat sedan länge och tagit Busan under armen. På trappan snubblar jag på Curry och Dixe och håller på att slå ihjäl mig när dom agerar vaktkatter.

Idag skall jag begrava mig i plugg. Ringa ett par samtal och ta det lugnt. Jag skall sluta tänka på asådant där som gör mig ledsen och upprörd, det tjänar liksom ingenting till. :)

Luutra

Inga kommentarer: