13 okt. 2009

Snart är det över. Inte. Alls.

Trots att jag är på dåligt humör är jag på ganska bra humör. Anledningen stavas Up!, och det är jag som sitter bänkad på lördag med 3D-glasögonen tryckta mot näsrosen. Jippie! Har sett fram emot den filmen och när jag hörde att den gick i 3D-format på engelska blev jag jätteglad! Skall bli hur häftigt som helst, jag menar de flygscenerna skall inte gå av för hackor och det blir nog inte sämre i 3D :) Så min födelsedagskväll skall alltså spenderas på bio, lite ovanligt, men hey - jag fyller ändå 24. Uppenbarligen dags att sluta med halvdygnslånga krogbesök.


För att kasta oss mellan ämnena så skall jag klippa in en krönika här som jag läste på tvbloggen.se. (Ack så bra de är!) Hajade till när jag såg rubriken, visst var det min älsklings-Helge Skog som skulle recenseras! Tvbloggen satte huvudet på spiken i vanlig ordning och nu längtar jag efter kvällen avsnitt mer än någonsin! Här kommer krönikan:

"Gårdagens Halv åtta hos mig i TV4 drog 675 000 tittare. Det är rekord för programmet. Och jag förstår helt klart varför allt fler bänkar sig för att se fyra främlingar laga mat åt varandra. Framgången stavas Helge Skoog.

Jag tycker programmet är mysputtrigt och fint och det är kul att få se hur andra svenskar bor och vad de lagar för mat. Men hade det inte varit för Helge Skoog hade det bara varit sockrigt och pudrat och inget mer. Med Skoog kommer den välbehövliga sältan (ja, jag kör hårt på mat-referenser i det här inlägget).
För gosse, kan Helge Skoog konsten att vara överslätande elak! I går var han sjukt rolig när han under genomgången av värdens lägenhet envisades med att referera en Fatboy-sittsäck till Peter Harryson. Och så där håller han på hela tiden. I varje program. Det är beundransvärt med tanke på att det är fyra program i veckan.

Jag rekommenderar er alla att se ett avsnitt, om ni inte redan tillhör den hängivna skaran. Jag säger som ungdomen: Helge Skoog äger!"


-------------------------------------------------------------------------------------------->

Världens mysfarbror

Nu skall jag göra klart dagens skoluppgifter och sedan sätta på lite kaffe <3
Luutra

Inga kommentarer: