27 okt. 2009

Go away from my window - leave in your own chosen speed.

Ursäktar den dåliga uppdateringen, har haft så fullt upp med skola och dylikt att jag inte haft tid. Skall bättra mig på den punkten :)

Som sagt, fullt upp. Satt igår 9-10 timmar i ren produktiv tid. Undrar ibland om jag tagit mig vatten över huvudet, men det hela måste ju göras. Och slutprodukten blir ju bra! Ja, inte slutproven då, men inlämningarna... Skall göra klart frågorna idag på inl 3 och sedan hugga in på del 2, inledningen på mitt fördjupningsarbete. Känner pressen, jisses vad massivt... Men det måste gå.
Igår var jag på biblioteket och lånade litteratur för arbetet, hittade ungefär det jag letade efter men hade gärna haft lite till. Många titlar var utlånade.

Ute skiner solen och jag hade gärna gått ut och promenerat men hinner tyvärr inte. Idag och imorgon blir det plugg på historian och på torsdag är det 2 möten som gäller. Hoppas de går bra. Skall åka förbi och kika på stövlar också samtidigt medans jag ändå är inne i tsan, hittade ju aldrig några i Kungsbacka. Och för de pengarna jag har ihopsamlade skall jag väl få både ett par lårhöga och ett par grövre, förhoppningsvis.

Igår var jag och storhandlade (eller ja, summan verkar bli mindre och mindre varje vecka) med Robin för veckans veckoplanering. Kalaset gcik på 324 kr :)

* asiatisk fisksoppa med lax och musslor
* älgfärsbiffar med egenplockade kantareller
* fiskgratäng med rotfruktsmos
* spansk pasta med saffran, strak korv och blåmusslor
* zucchinigratäng med grillad kyckling och pepprig tomatsallad
* bakad potatis med gravlax och fetaoströra


Nu borde jag verkligen sätta igång. Tog sovmorgon och har dessutom suttit och batalat räkningarna för den här månaden, så nu är pluggångesten på topp. Funderar en en del på vad jag skall göra i höst om projektkoordinatorutbildningen inte startar. Kostekonom? Vill ju egentligen jobba med mat på något sätt, om jag skall vara helt ärlig... Stjärnkock på en fransk resturang? Taget!

Inga kommentarer: