28 okt. 2009

Sokdilemma & skolycka.

Åh vad glad jag är! Jag och Robin har varit iväg under eftermiddagen och lämnat lite böcker på biblioteket, köpt en nu dammsugare (mindre kul) OCH köpt nya skor! Jag älskar skor! Hela hösten har jag jagat efter de perfekta stövlarna, lagom grova, lagom höga i skaftet, lagom med detaljer och framför allt, lagom bruna. In och ut ur butiker och inte hittat något. Antingen har dom varit för sladdriga eller för gula. För låga - för höga. Hittade dock två par jag kunde tänka mig på skopunkten - för 2500 spänn styck. Nej tack. (Eller ja tack, fast om någon annan betalar) Satte mitt sista hopp till skopunkten och det var med ytterst misstänksamma steg jag gick dit idag. "Vi kommer ändå inte hitta något". Och där hängde dom. Exakt i den modellen jag ville ha, men den perfekta färgen. Kvalitén var super - mjuka med ändå stabila och grova. Skopunkten fullkomligen vällde över av snygga skor. Hittade flera par jag ville ha, men kom i sista stund på att vara vuxen och i alla fall tillägna Robin ett av de tre paren som skulle införskaffas. Med tungt hjärta ställde jag ifrån mig ett par svarta skor i mockasinmodell och i mockaimitation med nedvikt kant, beströdda med nitar och hålnitar i guld. Otack, är världens lön. Robin fick sina cowboyboots (även dem i mycket bra kvalitét), och jag tog även med mig ett par svarta stövlar, lätt draperade och höga i skaftet, med nitdetaljer på baksidorna. Nitarna var lite väl diskreta, så jag skall köpa sk "skosmycken" och hänga på. Tänk dig armband fast man har dem på skorna, mycket snyggt och framför allt kul. Allt från kedjor till rosetter och nitar. Mycket pimp! Finns bla på Scorett, viskade en känd bloggerska i mitt öra. Här kommer i alla fall underberken, och Robins då såklart! (Han frågade det här om dagen, varför jag bara fotade mina egna nya kläder och inte hans. Han vill väl också ha ett ego-forum att visa upp sig i, antar jag.)





1 kommentar:

Amanda Glimstedt sa...

Tjusiga strumpbyxor! :-)