5 okt. 2009

Mån förm.

Hemma från jobbet och som vanligt på väg att krypa ner i sängen och förtsätta med den sista inlämningsuppgiften! Nu är det inte lång tid kvar!

Var inne på Aftonbladets hemsida och hittade det här klippet: http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article5894301.ab Det ser ut som om den allra första bevisningen på att en oskyldig avrättats i USA's historia verkar vara nära. Helt fruktansvärt, jag är emot dödstraff på alla punkter och tycker inte den straffmetoden är bruklig i ett modernt samhälle. Och det handlar inte om att jag kanske för visso tycker att några av dem förtjänar det, men jag anser inte att det är staten eller någon myndighets sak att råda över liv och död. Det mest skrämmande är att det faktiskt kan gå fel, alltså att en osyldig döms. Och jag tror detta är långt ifrån första gången det sker. I klippet nämner dom att i modern tid så har 12 dödsdömda under dnabevis efter deras avrättning kunnat avskrivas från fallet, eller man har i alla fall kunnat se att dnat inte har matchat. Smart. Smart stora allsmäktika USA, världens största "demokrati". Snyggt jobbat.

Om några timmar skall jag försöka gå och lägga mig, skall nämligen jobba natten inatt :) Skall bli mysigt, jag gillar att jobba natten! Om jag fått sova då innan det vill säga...

xxx - luutra

Inga kommentarer: