11 okt. 2009

Liten röst i vakum (svår att uppfatta)

Stress, stress, stress. Innan man ens har kommit igång, knepigt va? Har suttit hemma och lagt upp en plan för denna veckas plugg, och visst, det ser väl bra ut. Men jag blir lite stressad innan jag vet hur lång tid allt kommer att ta. Kommer det bli svårt? Uppgifterna, om man nu kan jämföra, ser "svårare" ut än i geografin. Mycket tänka och analysera. Rädd för att dessa fem veckorna skall gå och samma sak skall upprepa sig igen. Blackout och så är allt borta. Känner mig helt handikappad...

Rast på jobbet. Regn ute. Det var inte trevligt att åka moppe till jobbet imorse. Men det är som det är. Jobbar till 16:00 och skall sedan hem och begrava mig i den klassiska perioden under antiken och de första högkulturerna. Känner mig liten och bortkommen. (Kämpa!) Indisk soppa med röda linser, ingefära och yoghurt ikväll.

* Fixa pass CHECK
* Inbjudan till Ryssland och visum fr ryska konsulatet (När passet kommit)
* Lägga upp mina två kappor så jag har något varmt att ha på mig i vinter (Ja, du)
* Skicka iväg bekräftelsen till CSN CHECK
* Historieboken! CHECK
* Besök på Swedbank och bekräfta kontonr för CSN (När passet kommit)
* Autogiro på Glocalnet, Radiotjänst och Telia
* Skriva ut biljetter och skolpapper fr jobbet CHECK

Inga kommentarer: