7 dec. 2009

Aussie Love!

Jag vet att jag har tjatat men jag tänker fortsätta tjata lite till...

Hårprodukterna fr australiensiska märket "Aussie" har funnits i Sverige i ungefär ett år och vunnit stora framgångar unger den korta tiden produkterna funnits på den svenska marknaden. Jag provade hemma hos en tjejkompis och är sedan dess helt fast. Håret blir mjukt och smidigt och både schampo och balsam luktar som en sommardröm :) Tyvärr köpte jag fel sist och fick schamp och balsam för färgat hår (fråga mig inte hur när produkterna heter "Color MATE - for colored hair, funnily enough") men idag köpte jag det jag var ute efter, alltså "Miracle Moist - for hair that's dry/damaged/a bit unhappy". Schampo och balsam luktar helt gudomligt och håret blir härligt mjukt och lent. I produkten finns alo vera samt olja från den australiensiska nöten Queensland Macadamia Nut, och det är också den som göra att produkterna luktar så gott! En fröjd att duscha, shampot är drygt och löddrar hur mycket som helt :)
På baksidan kan man läsa om Aussie's motto: "There's more to life than hair, but it's a good place to start". Älska! Aussies produkter ligger runt hundralappen styck.

Förrutom schampo och balsam från märket "down under" fick också deras hyllade 3-munuters-inpackning följa med mig hem, en dunderkur för trött och deppigt hår i bistra vintertider!

Eftersom det var extrapris på Aussie-produkterna så köpte jag också ett torr-schampo som jag haft innan och varit mycket nöjd med, Lee Stafford's variant som kallas "Poker straight". Torr-schampo dök upp på 70-talet och försvann från butikernas hyllor efter några år, till uppsvinget kom för ett tag sedan. Håret blir självklart inte rent, men det är inte heller så jag (och alla andra som fallit för produkten) använder den, utan istället som en strålande stylingsprodukt, även om den faktiskt funkar alldeles utmärkt i fett hår som inte skall badas alltför ofta. Spraya i otvättat hår och håret blir stort, fluffigt och matt. Doften går inte av för hackor den heller! En flaska för ca 80 spänn, helt ok, right?

Jag är himla nöjd med mina köp och kan varmt rekommendera alla dessa hårprodukter till er där ute :) Ibland behöver man unna sig i mörka tider där håret allt som oftaste kläms ner i mössor!

Inga kommentarer: