16 dec. 2009

Svertlejade snickare...

...står inte särskilt högt i kurs hos mig just nu. Grannen mitt i mot oss skall tydligen bygga en uteterass såhär i juldagarna och har lejat några raska pojkar söder över ifrån som inte har några som helst problem med att jobba obekväm arbetstid, och när som helst annars heller för den delen.
Arbetsvillig arbetskraft - jodå, men bli väkt av en smattrande ivrig hammare klockan halv 8 på morgonen, när de inte slutade för än vid 21:00-rycker igår...? Nja... Inte kul.

Därför valde jag att stiga upp nu, skall ta mig en kopp té och sedan hoppa i kläderna och försöka få upp Robin. Jag tänkte att vi åker och handla tidigt idag ist. Lika bra att få det gjort. Jag tänkte också åka förbi Freeport och kika om dom har några snygga fyrkantiga tallrikar, enligt min otroligt snygga uppläggning krävs dessa får bästa resultat. Så vi skall kolla vad vi hittar. Dessutom hoppas jag på en rondel, alltså en sådan man trycker ut "rund mat med" hahah...

Puss på er! Luutra

Inga kommentarer: