30 dec. 2009

Mjaou


Jag har precis pratat med min fröken från Lule'. Hon är snel, och framför allt så tycker hon om mig och mina inlämningsuppgifter. Jag fick MVG i Människan socialt och kulturellt. Hon sa att "det alltid är så roligt som lärare att läsa mina uppgifter då de var en sådan bra blandning av korrekta svar, egna erfaranheter och egna reflektioner". Bland de bästa i kursen, sa hon minsann. Mjaaaaou...

Sitter alltså och pluggar och avhandlar just nu ämnet "meditation som ett komplement till vård och omsorg". Det går bra. Sovit som en stock inatt, somnade vid 01:00 efter diverse filmer och vaknade inte förren vid 9. Idag skall jag bara plugga, äta lasagne och fika med min syster. Hemma drar jag omkring i min nattskjorta (en riktig nattskjorta, den är till och med blå-vit-randig) och i mina nya mysbyxor jag fick av pappa och bara myser. Äter lite julskinka och senap och trivs med livet.

Imorgon är det nyårsafton och vi skall bara ta det lugnt. Jag funderar på nattskjortan som nyåraoutfit - det borde väl funka? Skönheter klär i allt, och framför allt smalbenslånga nattskjortor i flanell. Puss på er!

Cherrylane's L.

Inga kommentarer: