21 dec. 2009

Veckoplanering osv

Ah vad härligt. Snö! Jag skall plugga på som sjutton nu och sedan pulsa iväg på en promenad tänkte jag, innan jag börjar jobba. Hoppas jag hinner, det ser jättemysigt ut, i alla fall innefrån.
Idag börjar min nya kurs "Etik och livsfrågor". Kommer nog bli lite repetetion från religionen, det var mycket sådana frågor där.

Sitter i sängen med min lilla lappis och tittar på nyheterna och äter lite frukost. Såg nyss nyheten att Brittany Murphy hade hittats död i morse i sitt hem. De uppgav att dödsorsken var "hjärtstillestånd". Så onödigt när de säger det, alla hjärtan stannar när man dör. Hon var ju bara 32 år så jag gissar på överdos, precis som alla de andra. Hjärtstillestånd lät det när även Michial Jackson, Heath Ledger och Anna Nicole Smith valde att rulla gräsmattan över sig, så det känns väl ganska logiskt. Ibland tror jag att man kan dö i en flygkrach och de skulle fortfarande kalla det "hjärtstillestånd" på nyheterna.
Så himla synd, jag gillade Brittany Murphy som skådis. Hon var söt och hade ett sådant speciellt sätt.

Tre dagar kvar fram till jul. Jag har mycket att göra, skall hinna plugga nu under veckan, dessutom jobba 4 tillfället och som gräddet på mosen skall jag försöka klämma in lite julfrid någonstans i schemat. Suck... Jag lägger upp en veckoplanering så kanske det blir lättare.

Måndag - Plugga 2 uppgifter, jobba 15:00-21:00
Tisdag - Plugga 3 uppgifter
Onsdag - Plugga 3 uppgifter
Torsdag - Kaffe hos farmos klockan 12:00, Julmiddag hos r's mormor och morfar kl 13:00, jobba kl 15:00-21:00, julfirande hos mamma och pappa sist på kvällen.
Fredag - Jobba 15:00-21:00
Lördag - LEDIG
Söndag - Jobba 7:00-13:00. Hem och plugga.

Passar även på att sitta och göre en matplanering, eftersom det blir mycket kvällsjobb och julfirande kändes det nödvändigt med mat den här veckan som INTE är julmat. Ändå vill jag ha rustik mat som värmer i kylan, så här kommer veckan's meny.


Råraka med fläsk och lingonsylt
Engelsk fish and chips - den smala varianten
Shepard's Pie
Fröad fisk med matvete och rostade morötter


Nu skall jag sätta igång med skoarbetet för att sedan förhoppningsvis få lite tid över att gå ut och slänga mig i snön :) Julklapparna är färdiga, satt och räknade ihop budgeten igår som stämde mer än väl, och allt inför julen är färdig planerat. Känns bra!

xxx luutra

Inga kommentarer: