22 dec. 2009

Dan före dan före dan


22 december idag, alltså två dagar kvar till julafton. Jag gillar jueln, men tycker nästan att väntan är bättra är själva julafton. Varje år planerar jag att jag skall göra det här och det här, men månaden bara springer iväg!
Något som jag dock lyckades med i år som jag hittills lovat mig själv varje år, är att bli kvar med julklapparna i tid. Och i år lyckades jag med konststycket, kanske mycket tack vare min älskade internetshopping! Ingen panikhandling i sista minuten här inte! :)
Just julklapparna är jag himla nöjd med, skall bli kul att se när nära och kära öppnar paketen.
Min egna julafton kommer nog bli långt ifrån stillsam, det blir mycket fläng fram och tillbaks. På förmiddagen skall vi ta en kopp kaffe hemma hos farmor, sedan blir det till att åka vidare hem till Robins farmor och farfar för jullunch, och sedan börjar jag jobba klockan 15:00. Slutar 21:00, och då skall vi hem till mamma och pappa för det riktiga julfirandet på kvällen. Paketöppning och en whiskeypinne framför granen. Känns skönt att vi inte kommer behöva stressa hem sedan, för jag börjar inte jobba förren klockan 15:00 på juldagen. Blir förmodligen en promenad hem i vintermörkret på natten, Robin var hävdade bestämt sin rätt till ett glas på julaftons kväll. Och det får jag väl unna honom :)

Idag måste jag utföra some serious studying. Tänkte sätta igång nu med en gång, vill få undan en hel del till jul eftersom jag har inlämning på juldagen. Alltså har jag inte särskilt mycket tid på mig. Suck. Inget jullov här inte!
Ikväll skulle Liv komma förbi, hon är hemma fr Sthlm. Tänkte laga Shepard's Pie, och en flaska vin skall jag nog ha någonstans. Det får bli bra.

Luutra

Bilden är från förra nyår, hemma hos Carro :)

Inga kommentarer: