15 dec. 2009

Morgonmad '

Vad hände med det fina vintervädret? 5 plusgrader, regn och snålblåst är det rådande vädret, jag som hade hoppats på lite julstämmning...

Idag skall jag sitta här hemma och plugga, bara mysa och plocka lite. Behövs städas en hel del här hemma, men jag känner ingen motivation just nu. Bättre att ta lite frukost och ligga i sängen tycker jag. Jag har skickat iväg Robin för att köpe en film jag behöver för mitt skolarbete och ikväll blir det bara mys med falukorv med rotselleri och rostade morötter och matvete. En stor julmust och lite gos under täcket.
Jag börjar bli lite nervös nu för mina utbildningar, jag antar att jag inte kommer komma in på någon i januari men hoppas att de skall starta upp i februari och mars också. Och då kanske jag kommer med! Tills dess blir det till att förstätta plugga på distans, tänkte kanske ta pedagogiskt ledarskap som nästa kurs. Där måste det vara ganska lätt att få högt betyg, gissar jag. På fredag har jag slutprov i Människan socialt och kulturellt, och nu hoppas vi på att blackouten inte infinner sig. Skall se till att plugga ordentligt innan! Resten av veckan...

tisdag - Se filmen och skriva referatet
onsdag - Uppgift nr 3?
torsdag - Genomgång av kursen
fredag - Slutprov. Kvällen, Alexandra, Emelie?
lördag - Jobba 13-21:15
Söndag - Vila :) och kanske börja på nässta kurs...

Inga kommentarer: