23 dec. 2009

Dan före dan

Idag är det den 23:e december och det är uppesittarkväll. Fördmodligen kommer det inte bli så mycket sitta uppe för min del, jag är sjuk trött och behöver sova inför imorgon. Som sagt är det fullt ös hela dagen, så sängen känns som ett bra alternativ just nu.

Idag har jag...

* Klätt min första gran på typ 10 år. Mammas, faktiskt.
* Handlar julklappar med pappa, blev lite fint till Robin plus ett par mysbyxor till mig själv.
* Lagat Shepard's Pie. Mycket gott med en stor grönsallad till.
* Planerat för juldagen.
* Ställt in nyår.

Just det där med ett inställt nyårsfirande känns faktiskt ganska bra. Varken jag eller Robin orkar egentligen efter allt julfirande och flängande fram och tillbaks, så det blir lite räkor och skumpa hemma. Där emot så blir det fest den 25:e, alltså på fredag. Jag jobbar kvällen, men sedan bär det in till stan i fina festklänningen för lite drinkande på Grill del Mundo med vänner. Skall bli schysst.

Nu skall jag krypa ner i soffan med lite plugg, hade tänkt att få så mycket gjort men ingenting har blivit färdigt. Varför har jag inte jullov....

luutra

Inga kommentarer: