4 dec. 2009

Sammanfattning

Borjar antligen bli lite trott. Jag och Sophia har varit ute pa cafe (i Ryssland har man inte olhak, det finns inget mellanting mellan cafe och nattklubb) och tagit en ol och pratat livet. Lite angest over allt som vantar nar jag kommer hem. Vill ju sa garna att allt skall lopa pa smidigt, men sa ar ju inte livet. Men vi har i alla fall haft en bra dag med massor att gora, och dagen imorgon kommer inte bli lugnare!
Imorgon skall vi upp och forst se "Kyrkan vid blodet" en rysk pompa-katedral av ungefar samma kaliber som kyrkan i Kreml i Moskva. Blingbling och allt vad det innebar! I det omradet skall det ocksa finnas en hel del marknader att spendera sina surt forarvade pengar, sa jag tankte kolla pa lite prylar, en rysk sjal och kanske nagot annat till mig sjalv. En riktig rysk vodka till dig min alskling skall ocksa inforskaffas! Jag tanker ocksa ta mig en liten "hutt" i en kiosk (ser ut som en telekiosk) bara for att ha testat. Nagon vodka har knappt slunkit ner hittills och jag kanner att ar man i Ryssland sa ar man, sen far det vara hur giftigt det an ma vara. Vodka ar inte min melodi sa det lar bli den sista. Bla.
Sedan skall vi satsa pa att ata blinier och leva sa billigt som mojligt under resten av dagen, for vi har sparat pa krutet under hela resan for lordagskvallen da vi skall kora pa riktigt ryskt nattklubbsliv pa klubben Havnna pa Moskovy Prospekt.

Skall alltsa snart krypa i sang. Jag sitter och bloggar ute i en liten hall mitt emot receptionen som standigt verkar vara bemannad, lite underligt pa ett minihostel med 4 rum. Hittills har vi haft 5 olika per i receptionen, otrolig omsattning pa folk pa det har stallet! Lysror och skitiga golv, unken rokdoft och flabb fran receptionisten som verkar kolla pa nagon tv-serie pa datorn ar det som omger mig just nu. Bast att krypa ner.

Puss!

Inga kommentarer: