27 dec. 2009

Tapas och plugg

Wiie :) Nu är jag äntligen färdig med veckan skolarbete, visserligen 2 dagar för sent men ändå. Nu blir det mys ikväll med lite mat och ett glas vin. Imorgon måste jag in till kungsbacka för några ärenden. Först och främst skall jag till Kompentenscentrum och fylla på med lite kurser, sedan skall jag låna lite kurslitteratur och dessutom skall vi veckohandla. Haha, jag låter så gammal...
På nyårsafton skall jag och robin bara vara hemma och ta det lugnt, men vi tänkte laga ordentligt med mat istället! det blir bådas favorit tapas, Robin är kung på plockmat och det är dessutom kul att laga. Det blir följande tapas...

* Getostfyllda jalapeno
* Katalanska köttbullar
* Potatas bravas (mallorca-potatis)
* Saffransaioli
* Räk- och musselröra i chili och lime
* Spansk salami



För oss som kan lite om geografi så vet vi att spanien ligger på samma breddgrad som New York. Hrmm.... Nu kommer Robin snart och hämtar mig, vi skall äta fiskburgare och hemgjorda pommes frites. Yummie så här en söndagskväll.

Inga kommentarer: