30 dec. 2009

Vi minns 2009 (luutra's -09, skitspännande)

Den här listan cirkulerar på de stora modebloggarna och där är svaren mest "åkte till sydafrika och plåtades", "köpte 4 gucciväskor" och "firade midsommar i New York". Mina svar kommer nog inte bli riktigt lika spännande.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, jag vågade ta tjänstledigt trots att allt sunt förnuft sa motsatsen och började plugga igen.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nepp. Här sitter man och väger på grammet exakt samma som för ett år sedan.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte nära vänner, men bekanta.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är.
5. Vilka länder besökte du?
Danmark och Ryssland :)
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
En viss vardags-trygghet kanske?
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Så här är det nog 14 september, då jag tog tjänstledigt. Sedan kommer nog den 2:e december också vara ett datum att minnas, då åkte vi till Ryssland.
8. Vad var din största framgång 2009?
Att jag vågade bryta mönstret.
9. Största misstaget?
Hrm. jag gjorde inga större misstag 2009. Kanske att jag sålde Robin's ciao? :)
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte allvarligt.
11. Bästa köpet?
Oj. Antingen någon av alla mina klänningar eller mina bruna vinterstövlar.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Förmodligen kläder...
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Stunder med vänner i solen med en kall.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
"Ge mig lite mer", haha...
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Båda delarna. Eftersom allt inte känns stabilt kanske det har varit lite jobbigt ibland, men samtidigt har mina relationer varit väldigt bra det här året. Jag är omgiven med kärlek och underbara människor!
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tja.. Tränat?
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
"Jag har gjort mycket dumt i livet, och det tänker jag fortsätta med".
18. Hur tillbringar du julen?
Julen har redan varit, men i familjens sköte ;)
19. Blev du kär i år?
Jag är kär varje år!
20. Favoritprogram på TV?
Jag missar ogärna Halv 8 hos mig alltså...
21. Bästa boken du läste i år?
Oj. Omoöjligt att välja, men "Att leka med elden" av Karl-Erik Nylund var fängslande.
22. Största musikaliska upptäckten?
Tja, han blev ju inte upptäckt av mig i år, men 2009 kommer nog alltid vara J. Cash's år.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Mmm... Jag fick en Soda Streamer som jag inte önskat mig, men blev väldigt glad?
25. Något du önskade dig men inte fick?
Det minns jag faktiskt inte. Fred på jorden?
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Åt tapas och gick på Up! Som vanligt fick jag champagne på sängen, bästa traditionen!
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att Robin skulle haft *** ****.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Feminin, vippig och romantisk - och syndigt kort...
29. Vad fick dig att må bra?
Min älskade Robin, som alltid. Vänner och familj. Att jag började plugga.
30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Slurp. Joaquin Phoenix?
31. Vem saknade du?
Mickis när hon flyttade till Halmstad och Alexandra när hon åkte till Kanada - igen.

Inga kommentarer: