10 dec. 2009

Samtal om framtiden

Igår var jag på kompetenscentrum och sökte mina kurser. Känns så bra! Jag hoppas så att jag kommer med, kommer förmodligen ligga på reserven eftersom jag ansökte efter sista ansökningsdatum, men man kan ju hoppas! och annars går det ju fler tåg.. (Grr...) Allt kändes i alla fall mycket bra, jag fick massa hjälp av min studievägledare som råkar vara världens gulligaste. Pepp!

Idag sitter jag på jobbet igen, det har blivit en hel del tider nu efter att vi kom hem från Ryssland. Men det är bra, eftersom jag inte har jobbat en enda dag annars i december. Har varit mycket med skola och med resan!

Apprå på resan så kommer lillasyster hem till mig i eftermiddag på en kopp kaffe, vi skall kolla på bilderna som hon hade i sin kamera. Jag hade pappas digitalkamera, men den dog ganska snabbt och jag hade tyvärr ingen laddare med mig så det blev till att fota med systers kamera nästan hela resan. Men jag har lagt in mina bilder som jag hade så lilla pappa skall få tillbaks sin i helgen.

Förrutom fika idag så blir det plugg. Ikväll skall min 4:e inl i kursen vara färdig och inskickad, och jag har en uppgift kvar som visserligen är ganska omfattande. Skall få gjort det i eftermiddag. Annars? Der blir lugnt "fredagsmys" (om det så är det sista jag gör), lite god mat och slapp framför tv'n. Upp tidigt imorgonbitti igen för att jobba dagen på Svalan. Vi har få pensionärer här just nu, och det känns minst sagt av en del... Snudd på rastlös, det här är man ju inte van vid.. Jobbar även på måndag, då med Carro! Länge sedan vi jobbade ihop!

Ikväll lägger jag upp bilder från Ryssland :)

Inga kommentarer: