25 okt. 2010

And the sky so blue.

Hemma från stan igen. Imorse när jag vaknade trodde jag inte att jag skulle kunna prata, halsen verker, jag hostar hela tiden och det river i stämbanden. Att det här aldrig vill ge sig!
Jag släpade mig upp i alla fall och gick på föreläsningen, det kändes nödvändigt. I övermorgon skall vi diskutera våre hemtentor, det känns kul och jag hoppas han tar upp något om min. Under den här korta tiden jag läst har jag haft två inlämningar och ingen av dem skulle betydsättas separat. Känns inte bra tycker jag - jag vill ha feedback och veta hur jag ligger till på andra grejer förrutom tentorna. Synd!

Efter föreläsningen (som idag handlade om folkloristisk teori) så mötte jag upp Helena för en lunch. Vi gick till Silvis som jag velat ta mig till länge. Mysigt litet ställe med en trevlig ägare och fantastisk falafel. Dit går jag igen med Robin, fast kanske på kvällen då när man kan äta av hela deras meny. Synd att jag inte tog några bilder!

Längtar efter att resa. Vill börja planera och spara till en längre sådan men det får nog bli att börja med sådant efter jul. Jag måste veta vad jag skall göra i vår och sommar först och främst.
Nu sitter jag och väntar på att R skall komma hem. Det får nog bli en lång dusch för att värmas upp efter den långa promenaden, och sedan hoppas jag Robin minns sitt löfte om att komma hem med en dunk Quilla simplex till min onda hals.


Inga kommentarer: