29 okt. 2010

Food.

Mmmm, nu lägger jag ner det här. Klockan är halv 6 och jag skall inta favorit-ställningen (tsss..) - liggandes i soffan med en bok. Dagen har varit lång och innehållslös. Jag är fortfarande inte helt återställd sedan morgonens omfattande humörssvängning, vi får se hur det förhåller sig med den saker imorgon bitt. Nu är det dags för mig att marinera fläskfilén som sedan skall severas med rostad potatis, grillad majs och tomat och en cajunglaze. Och kanske lite bbq-sås från Canada, min favorit är Cattle Boyz Orginal. Helt enkelt bäst. (Framför allt att de stavar boys med "z".)


Jag har hunnit matplanera för nästa vecka också. Det blir lite blandad kompott, lite nyttigt, lite fett, lite snabbmat och lite avancerad matlagning. Inget tydligt tema för veckan alltså.

Linsburgare med tzatziki i pitabröd
Torsk med vetesallad, rostade motötter & kall citronsås
Mexikansk bönsoppa med avocado-tortilla
Hamburgare
Svenska kalops, chokladmousse med lakrits och hallon


Inga kommentarer: