22 okt. 2010

Svamel med tangentbordet i knät.

Mjaou. Feddag. God mat? Kanske. Men inget mer än så. Imorgon är det högskoleprovet. Dags att förnedra sig själv ordentliget och köra ner självförtroendet i skorna. Jag kör på den positiva inställningen idag.
Sjukt fika-sugen. Vill ha kaffe, mackor, bullar, tårtor. Allt som är onyttigt tack. En effekt av att sluta röka? Gissar på det, gud vad mycket skit jag har hävt i mig de senaste veckorna. Ändring på det på måndag, skall snart sätta mig och matplanera. Jag skall leva på buljong och vatten. Smal. Måste komma iväg och handla träningskläder också. Inga pengisar till sådant. Måste serva bilen. Skit också.

Eftersom jag lyckades vara så effektiv på plugg-sidan igår så har jag inte sådär våldsamt mycket att göra idag. Tänkte inleda morgonen med lite frukost och kaffe framför nyhetsmorgon och sedan kanske ta en promenad till affären. Jag älskar dagar där man kan ta det i sitt gena tempo, är inte det lycka? Att slippa stressa, vara någonstans eller ha ångest över något man inte hunnit göra. Att bara få göra de små sakerna. Jag är nog en riktig hustomte. Jag gillar att gå här hemma och pyssla, fixa lite vid datorn, slänga in en tvätt, läsa och laga mat. Mest laga mat då. Ikväll blir det en klassiker, "fisk med fras" som den kallades i Allt om mat. Underbart gott, fisk med basilika- och limetäcke, serverat med skirat smör och massor av ärtor. Mums. Nu började magen kurra. Over n' out.




Bild) Tagen 2006 om jag inte minns fel, på ett julbord med jobbet. Ung och oförstörd.

Inga kommentarer: