20 okt. 2010

Otters claiming trees wearing white tights

Hemma från föreläsningen idag. Vi fick vårt nya schema och jag blev nöjd, i moment II så är har vi en föreläsare som jag tycker mycket om som huvudlärare. Moment I är Konsumtion och kulturarv och moment II handlar om makt och normalisering. Kul!

Näsan fortsätter rinna, och inte blev det bättre av att jag fick sitta och vänta på bussen i en halvtimma, på en iskall bänk. Det där är faktiskt ett "problem" för min del. Min buss går så himla dumt, antingen får jag ställa mig upp och gå direkt när föreläsningen är färdig kl 11:00, eller så får jag vänta en halvtimma på maklandsgatan. Vår nuvarande föreläsare har en tendens att dra över ca 5 minuter, och då har jag bara 10 minuter på mig till bussen. Nu låter detta som ett i-landsproblem i kubik, men det är faktiskt inte själva väntandet som är problemet utan att det börjar bli så jäkla kallt och det finns ingestans att vänta inomhus. Brr!

Nu skall jag fortsätta ålugga och försöka värma upp mig. Kanske ta en dusch? Nu är det inte långt kvar tills tentan, och det börjar kännas. Dags att dra igång!

Inga kommentarer: