10 okt. 2010

Dagens fynd.

I matlagartagen för tillfället, gör en snabb inflikning här.
Dagen har varit jättebra och jag och R har fått gjort en hel del. Vi har handlat lite småsaker som soppskålar, brûlé-formar, selterglas och en jättefin vinterjacka till mig. Himla nöjd, hur mysig som helst och perfekt längd för en gångs skull! Förmodligen är den tänkt att den skall gå ner till rumpan och inte över, så på mig är det ju jättebra! (Och så blir mor glad när den går ner över rumpan så man inte fryser och får urinvägsinfektion)

Soppskålarna är fyrkantiga (Halv-åtta-hos-mig-formen som jag säger)och ganska små, och titttänkta till soppor som förrätter. Men också som yoghurtskålar, lite större serveringsskålar och som jag och R upptäckte, helt perfekta salladsskålar för två.
Brûlé-formarna, alltså cocotte-skålarna, var ett fynd från Hemmabutiken på Freeport, 15 spänn styck och vi köpte 8 stycken vita klassiska. Perfa. Selterglasen/vinglasen/bra-till-allt-glasen är tjocka fina från Indiska, vackert duvblåa med små bubblor i.


Inga kommentarer: