28 okt. 2010

Bränner pengar i tid.

Lång dag, inte färdig än. Pluggat mycket? Nja. Dåligt samvete? Yes sir.

Sitter framför datorn och småpillar. Jag och Robin har varit och köpt julklappar, så nu är vi färdiga med allt. (Jag har ju inget viktigare att sysselsätta mig med just nu.) Första året någonsin som vi lyckas hålla det där vi alltid säger varje år. "I år skall vi handla alla julklapparna INNAN julstressen minsann, för då slipper man springa och knö i butikerna med alla andra, bla blabla..." Tjena. Men, nu är det gjort. De sista beställde jag från nätet nyss. Pengarna rullar men i gengäld blir det inte så dyrt i december. Alltid något. Då vill jag hellre lägga pengar på att göra egen glögg, lägga in sill och dricka massa julmust. Inte jobba ihjäl sig. Julmust... Gaah, det är så underbart gott, redan knäckt årets första. Undra när man kan köpa första lilla julskinkan? Och vörtbrödet? Mumsfillibabba...


Nu tänkte jag slå mig ner i soffan med en kopp té och en bra film. Har inte sett alla jag beställde från nätet ännu, så ikväll blir det historisk drama/thriller med muppen Angelina Jolie. Filmen är bra ändå.

Natti natti.

1 kommentar:

Addicted to Julmust sa...

Jag hittade faktiskt vörtbröd i förrgår. Julskinkan är nog på ingående den med...