21 okt. 2010

Tre saker jag tycker väldigt illa om just nu:

1) Min ringklocka på cykeln. Ibland (när jag inte behöver den) så plingar den hur fint som helst. Men så fort jag skall cykla om en småbarnsmorsa med barnvagnar och femton golden retrivers så tvärvägrar den, och ger bara ifrån sig ett lågt, ytterst föremjukande "dupp". Ingen hör min ringklocka.
2) Falköpings mejeri's filmjölk. Den är rinnig och alldeles för klen för min smak. Och eftersom Willys (där vi storhandlar) inte säljer Arlas filmjölk så innebär detta att vi varje gång efter vi handlat, måste stanna på Hemköp och köpa riktig filmjölk. Störande, so to speak.
3) Ann Söderlund. Flamsig, jobbig, korkad. Att hon blir insläppt i tv-sammanhang är för mig ett under. Viktoria Silvstedt framstår i jämförelse som riktigt intelligent.



Inga kommentarer: