19 okt. 2010

Manaña & bio.

Tisdag förmiddag. Min honey överraskade mig igår efter att han kom hem från jobbet med champagne, presenter och en morotskaka. Han vet allt vad jag vill ha ^^
Vi drack varsitt glas skumpa (det snurrade i huvudet efter halva) och åt lite kaka medan jag öppnade mina presenter. I ett paket låg en puderfärgad spetsklänning, ett skärp och ett par leggins och i det andra en bokningsbekräftelse på - Sopranos-boxen med alla säsongerna! Wiie! Jag har önskat mig den i flera år och nu äntligen! Dock får jag den inte förren i början av november - då den nya utgåvan släpps. Men gud vad glad jag är!

Efter det så gjorde vi oss i ordning och åkte in till stan där vi åt tapas på Manaña, också något jag tjatat om länge. Vi åt lammracks, buffalowings, dadlar, saltbakadpotatis, tigerräkor, rödbetor med chevré and so on and so on and so on... Avslutade det hela med passionsfrukts-pannacotta och en äpplekaka, mycket lyckat besök! Resturangen var trevlig och personalen var bra. Dessutom var priserna helt okej. Vi åt nog sammanlagt 10 tapas och 2 desserter, och jag drack ett glas Cava till - och det ksotade inte mer än 600. Dock var nivån på maten kanske lite låg, men tapas är tapas.
Efter resturangen blev det bio, vi såg den franska filmen "En sydfransk affär". Hur bra som helst, spännande och väldigt vacker, tom Robin gillade den. Se!


Inga kommentarer: