16 okt. 2010

Tveksam inställning

Gäsp. Ligger i soffan, försökte sova någon timme men jag tror bara att jag legat och dåsat. I torsdags mådde jag skit och det är ungefär samma sak idag, men det roliga är att jag mådde prima igår. Just nu känner jag bara att det är något som ligger och lurar i kroppen, förmodligen något litet förkyldningsmonster som bara väntar på att få sätta tänderna i mina stackars vita blodkroppar. Åhh...
Har hela dagen förberett för middagen. Snart skall jag resa mig upp och börja med förätten, dessutom skall jag göra en rödvinssås som efter en blick på receptet bara var avsedd att lagas av svenska kocklandslaget. Nu jävlar, mat-monstret (min husgud i form av en prinsesstårta/hund, ståendes vid spisen) nu kirrar vi såsen. Han ler lika uppmuntrande mot sig som alltid. Dags att sätta igång.

Inga kommentarer: