17 okt. 2010

Carzy cat.

Slarv med att blogga - mycket annat (roligare) att göra.

Middagen igår var jättebra. Maten blev bra och jag fick fina presenter av familjen. En helt underbar sjal, mössa, halsduk, en pall och en kokbok av Jamie Oliver bland annat. Jag och Robin satt upp några timmar efter att familjen gått hem och pratade och drack lite vin. Eller ja, jag drack knappt något. Sedan jag slutade röka så har jag inget sug efter vin eller öl heller, märkligt. När vi varit ute och ätit har jag tvingat i mig halva vinglaset och lämnat resten. Lustigt att de två grejerna hänger ihop.

Idag har jag och R varit aktiva. Först cyklade vi och handlade lite picnick och cylkade ut till udden mellan Krokaviken och Malevik och satte oss. Det blev lite korv, potatissallad och senap, rostbiffsklämma och starkt kaffe eftråt. Efter det gick vi upp till den gamla vattenreservoaren i Malevik, som nästan var halvtom. Regnat dåligt i soomar och i höst antar jag.

Nu blir det lugnt. Jag skall slänga mig på soffan och läsa lite, insvept i massa filtar. Stelfrusen sedan timmarna utomhus här på eftermiddagen, så kanske tar jag med mig lite té upp. Återkommer med lite bilder senare. Luutra

Inga kommentarer: