9 okt. 2010

Heldagsjobb i strålande solsken.

Såklart. Jag gjorde mitt bästa igår och slog ihjäl två spindlar i hopp om regn idag som plåster på såren, men icke. Icke! Solen skiner från en molnfri himmel och jag sitter på jobbet och glor. Idag hade jag velat ta en lång höstpromenad med fika och bara njuta. Kanske en kopp kaffe och en kanelbulle på ett café i solen med solglasögon och en stickad sjal? Nähä, inte det.

Jag tror det förekommer pyssel där hemma. Robin skulle köpa färg så vi äntligen kunde börja måla och göra i ordning i tvättstugan, och kanske också hämta en torktumlare som han fått nys om, om han nu inte skulle köpa en ny. Vi får se. Mamma hade bytt en orientmatta hemma så vi kunde hämta den gamla och lägga vår som vi har i vardagsrummet i sovrummet. Blir nog bra. Den har legat där innan och är väldigt mysig att gå på för kalla vinterfötter som skall skutta i säng.

Igår låg jag mest och läste hela dagen, det blev ingen bio tyvärr. Vi får ta det en annan dag. Det blir samma visa imorgon, men då skall jag också börja pränta ner min hemuppgift tänkte jag, så den blir färdig i tid. Har äntligen kommit på en självupplevd folklore som jag kan återberätta ^^

Dagens tröst:

* Jag har lammstek och potatisgratäng i en bytta som jag skall äta till lunch. Tji fick alla som inte har det.

Inga kommentarer: