24 okt. 2010

And so they did.

Vaknat upp till en molnig söndagsmorgon och ätit en god och lång frukost med Robin. Gått i genom lite räkningar och suttit och planerat lite för julen. Det verkar som om Robin kommer vara ledig under jul men jobba nyår, vilket kanske innebär att jag själv lägger mig tillgänglig för nyår. Jag hade tänkt att jobba julafton och då kan jag vara ledig i mellandagarna istället. Vi får se.

I förrgår var jag och Robin och handlade på Hemköp, lite grejer till gårdagens middag bara. (Som förövrigt blev ankbröst med apelsinsås och tryffelmos - mmm...) När vi gick förbi disken där de säljer ut varor med kort datum så fick jag syn på den. Chiliosten! Vi slog till direkt, det fanns liksom inget alternativ. God, emn inte lika stark som den vi åt i Kanada. men nu har vi fått det bevisat, det finns alltså chiliost att få tag på även på den här sidan Atlanten!
Apprå på det så skall Alexandra ringa mig ikväll. Kul, vi har inte pratat sedan i somras!

Nu skall jag hoppa in i duschen och sedan lägga mig och läsa en stund innan det är dags för kvällens jobb. Nästa vecka blir tuff med plugg inför tentan och massor av helgjobb, men helgen efter det så har vi en överraskning att se fram emot. Tss :)


Inga kommentarer: