7 okt. 2010

Light as a feather

Ush vilken seg dag. Det regnar ut och jag skall snart först iväg på föreläsning och sedan skall jag jobba kvällen på Svalan. Men igår fick jag gjort alla mina ärenden och gud så skönt det känns. Tackkorten är införskaffade och färdiggjorda, jag retunerade väskan från H&M, lämnade in min jobbansökan på ********* (!), postade mina brev och var på biblioteket. Dock hann jag inte läsa så mycket igår, och när man sitter med några tusen sidor som skall läsas inom några veckor så känns det övermäktigt. Jag får strukturera, helt enkelt.

Rökningen? Det går bra. Jag hade en liten dipp i helgen och rökte ett par cigaretter nere hos Mikaela, men trots att jag dricker vin och hela baletten till så smakar det inte särskilt gott. Det är faktiskt inte alls särskilt svårt att hålla sig ifrån den när man äter den här medicinen, men i mitt fall är det motivationen som sviktar. Nu har jag inte rökt sedan i söndags och idag är det torsdag. Förra veckan rökte jag inte alls måndag till fredag.
Dock börjar mina dyra tabletter ta slut, så jag måste plocka ut nya. Trots att varje förpackning kostar 800 kronor så är det lätt något jag skall fortsätta med i två månader till, alltså kuren ut. Astman känns bättre och det är skönt att slippa lukta rök. Suget är minimalt och målet känns rimligt!

Dags att hoppa in i duschen och bestämma kläder för dagen. Jag tror det blir jeansskjorta och kjol, jag har ingen större fantasi idag. luutra

2 kommentarer:

H sa...

Bra jobbat tjejen!

Sara sa...

Inga bilder? :P