22 okt. 2010

Fräs.

Varit ute och cyklat och kommit hem på ett jävla humör. På cykelbarnan gick folk mitt ivägen och hörde självklart inte min defekta cykelklocka. Vad fan gör ni mitt ivägen, gå i kanten!
Framme vid cykelstället har massa småglin tryckt in sina scootrar i cykelstället så alla cyklarna står utanför. Mitt stöd är trasigt och det var med nöd och näppe och lyckades låta bli att ställa mig och sparka på alla mopederna. Jag skall sätta upp en arg lapp alternativt ta regnumret på varende jäkla moppe och ringa hem till föräldrarna och gapa och skrika.
Väl inne på Hemköp möts jag av en drös med fisförnäma Kullavikskärringar som går och blockerar gången. Sakta vaggar fram mellan hyllorna och bara är ivägen. (Till saken hör den att en dum tant ringer mig igår ang att hon sett en katt, och grinar loss totalt för att jag inte kan namnet på vägarna i Kullavik) Alla iförda Barbour-jackor, skor med "taxklack" och fult permanentat hår. Spacklade och rynkiga och elaka. Uhh...

Nu vet jag hur lätt det är att bli rasist. Jag brukar ofta säga att lika lite som man skall döma någon för att de ser ut att ha det dåligt ställt så skall man inte heller döma någon som ser ut att ha bra med cash på banken. En dålig upplevelse med Kaullavikstanterna och nu hatar jag dem, allihop. De är likadana hela bunten!




(Potatis- och purjosoppan blev skitäcklig)

Inga kommentarer: