8 juli 2009

Hotellfrukost mitt i vintern.

Vaknade sent idag, faktiskt så sent som kvart över 12. Men vi kom ganska sent i säng igår, jag och Robin. Nattbadade och satt uppe och pratade, mysigt!

Idag är jag ledig och vet faktiskt inte riktigt vad jag skall ta mig för. Är tårtsugen men har ingen att fika med, alla jobbar och har sig. Segt.

Robin åkte imorse, men nu bli det bara två nätter själv, sedan är han hemma igen :) Väldigt bra om vi kan göra såhär i fortsättningen, att han sover hemma en natt i veckan. Bli inte så långt då. Funderar på att dra till med trerätters på fredag när han kommer hem, men jag sitter och funderar på vad jag skulle göra i så fall. Något enkelt och billigt, som inte kräver så mycket ingredienser. Det jag sitter och funderar på nu är...

* Kron- alt jordärtskockssoppa på vin och grädde. Enkelt att göra och perfekt att förbereda, men jag vet inte vad jag skulle ha till? Toppat med räkor? Min budget är tajt. Rostad parmaskinka? Blir lätt för salt. Huh. Jag får fundera vidare...
* Varmrätt. Ingen aning. Jag för luta mig mot mina trogna Allt om Mat och leta.
* Dessert. Knappast svårt. Robin tycker om två saker, choklad och hallon.

Nu skall jag äta ägg och surfa runt på receptsajter.

xxx, luutra

Inga kommentarer: