24 juli 2009

Oops. Dumma flickvänsbetéende.

Så var han på väg hem. Skäms lite faktiskt. Imorse var så jag irriterad, och det var så mycket grejer här hemma som behövdes tas om hand. I stundens hetta skickade jag nåt surt meddelande om att jag ville att han skulle komma hem istället för att jobba över.
Vilket han då valde att göra, utan att ringa mig efter att han slutat. Så när jag ringde upp nu på eftermiddagen när han satt i bilen så sa han att han var på väg hem, och tillade lite diskret summan han skulle tjänat i helgen om han hade stannat kvar.
Så nu skäms jag, i alla fall.

Men... Jag har suttit här och räknat lite på inkomster och utgifter, och det visade sig att vi kommer kunna spara mer än jag trott :) Så det är jag glad för. Tror inte Robin vet hur mycket pengar det faktiskt blir, så han kommer bli glad han med.

Nu skall jag (för att döva mitt dåliga samvete), förbereda för middag till honey'n. Kanske tända ett par ljus och ta av mig hans fläckiga gamla t-shirt.

Återkommer imorgon. /luutra

Inga kommentarer: