22 juli 2009

En husfrus dag

Idag har jag varit så duktig att jag nästan inte vet var jag skall ta vägen. Jag har varit hos doktorn och tagit i tu med BÅDA mina problem (tro mig, förrutom de fysiska har jag mååånga...), fått tabletterna jag skulle ha plus tagit prover för min sköldkörtel. Något jag gått och dargit på i hrmm... Låt mig se... Tre år, eller nåt. Jag har inte nålfobi på något sätt, men jag är ganska svårstucken. Det brukar innebära att dom får sitta där och "göra runt" med nålen i armvecket, något jag själv tycker är extremt obehagligt... Ush. Mina vener ligger tydligen inte där de skall ligga.

Dagen började riktigt soligt, men nytt regn har dragit in igen. Precis lagom till att jag skulle sätta mig på moppisen och tuffa hemåt Malevik. Typiskt. Istället åkte jag till jobbet och passade på att få mitt morgonkaffe tillsammans med några kollegor.

Nu har jag kommit hem från mina bravader och skall sätta i gång och städa här hemma. Plocka undan kläder, plocka undan disk och dammsuga övervåningen. Jag hade planer på att bädda rent i sängen, men eftersom min torktumlare började brinna igår (sant!) så blir det inget med det. Allt som har med tvätt att göra får vänta till helgen då Robin kommer hem och kan kika på maskin-helvetet och laga. Det var faktiskt riktigt obehagligt om jag skall vara helt ärlig och lägga min kaxiga jag blir-inte-rädd-för-något-attityd åt sidan. Hade precis slängt in tvätten i torktumlaren och drog igång den som vanligt. På väggen bredvid maskinen sitter en liten eldosa, och den började plötsligt lysa i orange. Konstigt tyckte jag, men insåg snabbt att det som lyste var eld som sken igenom plasten på dosan. Kolsvart rök bara bolmade ur dosan. Snabbt som attan fick jag av maskinen, och d slutade det också röka. Min hyresvärd Nils kom in och började pilla lite på de medans jag stod bakom och kikade över hans axel. Plötsligt small det till ut av bara helsike, allt blev svart och ett stort eldregn bara föll över oss :D
Sedan ville inte Nils leka med eldosan längre, utan tyckte det var bättre om en behörig elektriker (typ Robin) gjorde det istället. Fair enough.
Så tvätten får som sagt vänta. Istället blir det plock och dammsugning, och jag har förutseénde som jag är plockat fram kycklingen ur frysen. Ikväll blir det slaviakyckling med rostad potatis, syrran kommer förbi så här slås det på stort. Vi skall titta på Sex and the City <3

Byrån har jag fått av mamma, och pryds nu av smycken och "fina saker", samt den lilla Julia-kaninen jag fick av Sophia i julklapp för ett par år sedan. Även tofsen som sitter på nyckeln fick jag av henne :)

Städet kallar! Luutra

Inga kommentarer: