27 juli 2009

Inredningsplaner

Nä, något stdsbesök blir det inte idag. Kombinationen regn + punkad moppe + inget laddat busskort gjorde att jag kröp tillbaks in i mitt lilla hål, kokade ett ägg och gjode ett besök på piratebay.org istället. Varför skall det vara så kasst väder så fort man är ledig? Jag tror att Gud lägger väderleken efter mitt schema.

Min nya tvättmaskin står där nere i tvättstugan nu och tvättar för tillfället min badrumsmatta så snällt. Det blev en fin Simens. Jag läser stycket "lär känns din nya maskin" i instruktionsboken.
Robin har lovat att han i nästan vecka skall göra om hela tvättutrymmet, som jag hellre kallar det än tvättstuga. Tvättskrubb. Jag vet inte riktigt vad det rummet fyllt för funktion innan det blev just en tvättstuga. Det finns inget fönster och väggar och tak är mycket slarvigt målade i "fulgult". I taket har de mest strykt av penslarna, ser det ut som. Robin har sagt att han skall måla om väggar och tak i vitt, och lägga in en bänk där tvättmaskinen står. Torktumlaren hänger på väggen ovanför tvättmaskinen, så utrymmet bredvid tvättmaskinen kommer bli perfekt för att sätta in någon form av korgförvaring under bänken.

Ja, det skall blir skönt när det utrymmet/rummet kommer i ordning. Inget ställe man gärna visar för gästerna, så som det ser ut nu :)
Planerna för min uteplats fortsätter. Letar som en galning efter "trädgårdsfåtöljerna" jag har på min näthinna, men utan resultat. Det enda jag hittar är de där hopplöst fula "loungemöblerna" i fejkrotting som är så jäkla populära just nu, men det är ju inte det jag letar efter. Det jag vill ha är något i rottingfåtölj-stil, fast gedigna. Jag får söka vidare och tänkte försöka åka till någon second-hand och kolla runt lite. Där kan man kanske också hitta lite udda krukor... Skall även hålla utkik efter en tjock pläd, gärna med inkamönster <3

Här är också Madonna-figuren jag hittade på Särö Trädgård, skall försöka få med mig någon som kan tänka sig en tripp dit i veckan. Hade känts väldigt snopet om jag går och drar på det och så finns den inte kvar när man väl får tummen ur.

Räkningarna är betalda och pengarna som blev "över" är fördelade mellan de olika kontona. Känns bra att ha det gjort. Blev lite förvånad faktiskt, känns som det var väldigt lite räkningar denna månaden. Men jag antar att man inte skall gnälla över en sådan sak, för jag råkar veta att nästa månad inte kommer bli lika lättsam.

/luutra

Inga kommentarer: