27 juli 2009

Måndag morgon (är det inte härligt?!)

Det stora fönstret i vardagsrummet har svällt, så den kalla vinden viner in i övervåningen. Det gör det ibland när det regnar mycket. Grejen är den, att fönstret "sväller ner" igen när det bli varmt. Precis lagom för att man vill ha det öppet igen.

I fönstret slokar mina pelargoner. Jag köpte dom förra året för Solhaga i Kungsbacka för 20 kronor styck. Jag måste säga att det var ett fynd, och att just mina varit tappra för att besitta sådan grymt dåligt kvalitét. Nu är bladen inte längre gröna, utan blodröda efter att de stått och bränt i solen. Visst har de växt, men inte på höjden. Mina perlagoner ser ut som muterade träskblommor och söker sig åt sidorna.
Dags att köpa nytt, antar jag. Jag skall satsa på att göra det till nästa helg när Robin är hemma igen. Kanske något mer fashionabelt?

Robin åkte imorse och jag reagerade inte knappt. Jag har blivit så vuxen!
Morgonen skall fyllas med räkningar, eller ja, jag skall betala dom. Sedan blir det väl lite traditionsenligt plock här hemma, innan jag gör mig i ordning för att åka in till stan och träffa Emelie. Måste verkligen fundera på klädvalen, typiskt att det måste regna och blåsa storm för att jag för en gångs skull bestämmer mig för att hitta på något. Suck - suck.

luutra

Inga kommentarer: