8 juli 2009

Zzzz...

Töntigt tidsfördriv.

Hur gammal är du om fem år? Alldeles för gamal och inte tillräckligt vis. 28. En fot i graven.

Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Robin, när han låg brevid mig i sängen då.

Hur lång är du?
Jag är inte lång, jag är kort. 155 kort. Och då är jag optemistisk.

Vilken är den senaste filmen du sett? öhh... Boogie Nights på tv4Film, igår.

Vem ringde du senast? Sopi.

Vem ringde dig senast?
Liv.

Hur löd det senaste sms:et du fick? "Kan vi inte ses nästa vecka då? Jag saknar dig gumman."

Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på. Messar en del när det inte är nåt viktigt, men annars ringer jag nästan alltid. Något jag brukar göra är att jag först messar, och sekunden efter att messet går iväg så känner jag att jag måste ringa ändå. Jag är jobbig.

Är dina föräldrar gifta eller skilda? Mina biologiska föräldrar är inte gifta, som tur är.

När såg du senast din mamma? Några dagar sedan. Hon är aldrig hemma =/ Bara ute och far.

Vilken ögonfärg har du? Gröna?

När vaknade du i dag? 12 :D

Vilken är din favoritjulsång? Pogues, Fairytale of NY.

Vilken är din favoritplats? Sängen eller en varm klippa i solnedgången. Ett proppat dansgolv är inte fel det heller.

Vilken plats föredrar du minst? Öhh... Det skriver jag inte här.

Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag har ett par barn och är matskribent. Åker jorden runt och går på spännande resturanger och skriver glödheta krönikor och upptäcker spännande mat. Robin och ungarna hakar på, jag skriver och Robin fotar. En gång om året ger vi ut en efterlängtad kokbok, som hyllas världen över. Jag är snygg och har världens största garderob.

Vad skrämde dig som barn?
Ville Vessla i Ture Sventon. Still does.

Vad fick dig verkligen att skratta senast? Verkligen skratta? Oops. Det var nog ganska länge sedan, minns inte.


Hur stor är din säng?
1,80.

Vem sov du senast tillsammans med? Robin.

Sover du med eller utan kläder på dig?
Ibland, ibland inte. Beror på hur varm det är.

Hur många kuddar har du i sängen? Vi har nog 5 i sängen, men jag sovar med 1-2.

Hur många landskap har du bott i?
1.

Vilka städer har du bott i?
Städer och städer... Först Särö, sedan Göteborg, sedan Släp/Gröninge och nu Malevik.

Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Hemma nu på sommaren kör jag barfota, men Robin blir så sur när jag städniga är kolsvart om fötterna :) Annars, high heels.

Är du social? Översocial.

Vilken är din favoritglass?
Jordgubb, meoln och blåbär. Hallonsorbet är gott också.

Vilken är din favoritefterrätt? Jag äskar alla desserter! Gärna något med frukt, och så skall det vara krämigt!

Tycker du om kinamat? Äkta kinesisk mat, men inte skiten dom serverar på klassika svenska kinaresturanger.

Tycker du om kaffe? Väldigt gott ja, men konsumentionen går i perioder. Ibland bara en kopp om dagen, och ibland 6-7.

Vad dricker du till frukost? Juice.

Sover du på någon särskild sida? Ja, men jag kan sova på alla sidor. Inte så kräsen. Verkar ha en tendens att sova på Robins sida, när han inte är hemma.

Kan du spela poker? Nja, sådär. Har spelat det ett par gånger så jag kan ju grundreglerna.

Tycker du om att mysa/kela?
Världens bästa med rätt person.

Är du en beroendemänniska?Ja, det är jag nog.

Känner du någon med samma födelsedag som din? Robin lillebror fyller på samma dag som jag.

Vill du ha barn? Absolut.

Kan du några andra språk än svenska? Bara engelska flytande. Men sedan kan jag massa fraser och ord på andra språk, tec spanska, italienska, franska och tyska...

Har du någonsin åkt ambulans?
Ja.

Föredrar du havet eller en bassäng?
Gillar båda, men havet är ju bäst.

Vad spenderar du mest pengar på? Spenderar? Beror på hur man ser det. Mest pengar går väl till hyra och räkingar, sedan är maten en stor utgift för oss. Gillar att gå ut och köpa nya kläder också :)

Äger du dyrbara smycken? Några stycken, men det är väl inte kronjuvelerna direkt.

Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Halv 8 hos mig såklart.

Kan du rulla med tungan? Ja.

Vem är den roligaste människan du känner?
Robin är rolig. Vi skrattar åt samma saker.

Sover du med gosedjur? Haha, nej det gör jag inte.

Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Tveksamt.

Vad har du närmast dig just nu som är rött? Kattdivanen :P

Flirtar du mycket? Jag kan nog upplevas som flirtig, men det är mest för att jag är glad.

Kan du byta olja på bilen?
Har inte haft någon anledning att göra det. Men jag har varit med diverse gånger.

Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.

Vilken var den senaste boken du läste? "Sekternas värld", av Karl-Erik Nylund.

Läser du någon dagstidning? GP när jag kommer över den.

Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, men jag vill premunera på allt om mat.

Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3 förmodligen. orkar inte med reklamen i de andra. Jag börjar bli tant.

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Ett telefonnummer.

När var du i kyrkan senast? Minns inte faktiskt. Länge sedan.

Nu har jag ätit sill och skall sova middag framför tv'n. Natti natti.

Inga kommentarer: