13 juli 2009

Måndagen som hann gå innan den kom (eller: Julia försov sig)

Detta måste verkligen vara århundradets konstigaste dag. Igår gick jag och la mig vid halv 2, sent för att vara mig med andra ord. Vi hade suttit uppe och myst lite jag och Robin och druckit ett par glas vin och njutit av sista ledigheten.
Vet ni när jag vaknade idag? Halv 3. Halv jävla 3. Jag har nog aldrig i mitt liv vaknat så sent, inte efter någon skolavslutning, inte någon midsommar- eller nyårsdag. Så man kan ju lugnt påstå att jag är utvilad nu.
Så, efter en dusch, lite datorsittade och efter att slängt in en tvätt, tittar man på klockan igen och tänker vad man skall göra idag. Den visar på halv 5, och det är först nu man på allvar inser att det snart dags att gå och lägga sig igen, eftersom jag skall upp till jobbet imorgon klockan 6. Som sagt, allt är verkligen upp och ner idag....

Robin har ju åkt igen då. Saknar redan. På fredag när han kommer hem slutar jag först klockan 21, så jag hoppas han hittat på någon god middag till mig då, det är ju dessutom vår "förlovningsdagshelg" den helgen :) Egentligen är dagen inte förrän den 20:e, men det är på måndagen och då är ju Robin tillbaka på Ringhals så vi får ta firandet i helgen istället. Om det är fint väder, så går mina tankar på om man skulle vara ute med båten och bada under dagen, för att sedan åka in till Kontikki i Slottskogen på kvällen. Äta lite gott och dricka några schyssta drinkar. Vi hamnade nämligen där kvällen då vi förlovade oss för två år sedan, och dessutom gillar jag stället. Jag dras alltid till lite udda stället, och jag är sjuuukt svag för "tema-barer"... ;) Riktig junkie på det, haha pinsamt men mycket sant.

Ikväll skall jag plocka lite här hemma och äta lite rester. Titta på "Halv 8 hos mig" och bara ta det väldigt lugnt. Som sagt, close to bedtime.

Puss!

Inga kommentarer: