26 juli 2009

Det där med gräset på andra sidan...

Jag längtar efter...

- när Robin kommer hem på "riktigt".
- att löven börjar falla.
- efter höstmodet. Stickade halsdukar och koftor...
- få planera massor av höstblommor på uteplatsen.
- *pip* ;)


När hösten kommer kommer allt bli annorlunda. Allt kommer förändras.

Återgår till uteplatsen. Den har jag storslagna planer för i höst. Den vita utemöbeln skall in i garaget, och jag skall införskaffa mig i två stora korgfotöljer. Köpa kuddar i mörklila och mullgrönt, hänga filtar på ryggen. Köpa ett robust litet bord och ha i mellan, och ställa stolarna mot staketet. I lådorna skall jag plantera murgröna och ljung. Jag skall sätta oranga och lila krysantemum i stora krukor och köpa ett par fina lyktor att ha på marken. Madonnan från Särö Trädgård måste jag ha.
Sedan skall jag låta höstlöven falla, kura ihop mig i stickat och fina vantar, och krypa upp i min korgfortölj med en kopp te spetsad med brandy.

Inga kommentarer: