19 juli 2009

Söta kjolisen...

Den här underbara kjolen fick jag lämna bakom mig med tungt hjärta inne på rean på Gina Tricot igår förmiddags. Bilen är ganska dålig, och kjolen är rosa blommor på guld/grön botten. Helt underbar tyckte jag i alla fall, som är svag för korta vippiga kjolar i roliga mönster :) Men den fanns bara i den dumma onödiga, töntiga storleken 36. Vem har det liksom? Så om någon ser den någon annan stans i stl. 38, så är det bara att hojta. 124 spänn, låg den på.

Jag tycker alltid det är så tråkigt när du hittar det perfekta plagget, och så finns det inte i din storlek. Känns väldigt orättvis när du måste hänga tillbaks det och inse, att om du hade köpt det, hade du enbart gjort det för att ha något fint att ta fram och titta på. Jag har många tjejkompisar som shoppar för små storlekar nästan med vilje, för att de bestämt sig för att tappa de där 3-4 kilona. Men det gör de ju aldrig, givetvis. Bättre att köpa rätt strolek från början tjejer, eller avstå :)

Nej, nu måste jag på allvar släppa datorn och ägna Robin lite uppmärksamhet. Jag hör hur det muttras från andra våningen...

Inga kommentarer: