27 juli 2009

Plöjer höstmode

Har rotat i genom min skogarderob, och upptäckte att i höst måste verkligen något göras. Jag är dålig på skor, även om jag självklart tcyker det är jätteroligt så är det inte det första jag springer och köper, även om det många gånger är det jag behöver mest. Men i höst skall det bli ändring på det. (Bilderna går att förstora)



- Ljusbruna stövlar i mockaimitation, 699 kronor - Ellos
- Svarta stövletter. Fast mina skall vara högra och lite grövre. 399 kronor - H&M
- Tretorn gummistövel. nelly.com - 499 kronor

Är även på jakt efter en fransväska. Jag är alltid en säsong efter alla andra, men jag hävdar bestämt att jag är bäst på långa distanser. Här är en från lindex.se, men det är inte riktigt en sådan jag vill ha. Först och främst vill jag ha en mellanbrun, och sedan får den gärna vara rund i formen och med ett fransat lock. Den andra väskan kommer ifrån Bianco, 299 kr.



Sist men inte minst, har även hunnit bläddra i genom den nya HM-katalogen ett par gånger och studsade väl inte direkt i förtjusning. HM kör sin grej, och man kan väl inte kalla dem banbrytande trednsättare direkt. Målgruppen är för bred antar jag. Lönnfeta småbarnsmammor måste få sina trikåtoppar ;) Men, jag fann några intressanta saker som får fungera som ledtrådar i höst.



1. Färgstarka kappor. Denna var jättefin, men tyvärr, alldeles för lång.
2. Broderier. Bohem-chick är något som alltid fallit mig i smaken...
3. Hålmönster. Behöver ingen närmare presentation, snyggt under alla årstider.
5. Stickat. Stickat, stickat, stickat....

/luutra

Inga kommentarer: