28 juli 2009

When it was good

Fixar och donar fast kanske inte så mycket som jag borde. Dumma väder. Fast det är kanske aningens bättre än vad det var igår... Sista lediga dagen, sedan jobbar jag dag i tre dagar, onsdag, torsdag och fredag. Jobbar med Mickis onsdag och torsdag.

Igår var Sophia här. Vi åt "nästan hemmagjord" pizza och tittade på film. Jag hade chili på min :D Klad hest.

Känner mig lite rastlös. Somnade nog ganska tidigt igår av kända anledningar. Tittade på någon film med Jennifer Aniston på TV1000 Drama. Problemet är ju bara det med parabol, att det får ge sjutton i att regna när man skall kolla på TV. Och det började ju självklart ösa ner efter halva filmen så det blev bara till att krypa ner i sängen framför någon dvd istället. Somnade nog vid 10-11 tiden tror jag. Jag glömmer aldrig den gången Robin kämpat en hel eftermiddag för några år sedan, och gjort färsspett med olika kryddningar, olika dippsåser och grillat sötpotatis. Vi skulle kolla på finalen i melodifestivalen och han hade lagt ner hela sin själ i tilltugget. Släpat upp allt till TV'n, tänt ljus och korkat upp vinet. Efter första låten började det regna. Robin var inte klad hest.

Sitter och plockar fram recept för på fredag då Robin kommer hem. Han älskar plockmat i tapasstil, så jag tänkte slå på stort och göre en god drink och några tapasbitar att stoppa i munnen efter en hård arbetsvecka. Han kommer bli jätteglad, det är oftast han som är romantisk och göra sådana fina saker. Jag är mest den som äter upp allt.

Hoppas att lillasyrran kan tänka sig att äta lunch med mig innan hon åker in till stan igen. Det kryper lite i kroppen och jag känner ett väldigt stort behov av att dar på mig en kjol och en sjal och se något annat än dessa väggarna. Den senaste tiden har jag inte gjort något annat än varit hemma/jobbat. Sist jag gjorde något var jag ute på Storan, och det var förr-förra helgen.
Jag försöker förbi se oroskänslan, men det är inte alltid så lätt.

Inga kommentarer: